Cada dia, el deteriorament de l'educació pública és més notable: estudiants
que no poden començar el curs escolar per falta de material; altres que estudien en
barracons, els quals, a més, estan massificats per falta de personal docent; augment
dels criteris d'obtenció d’ajudes dificultant així l'accés a les beques per als estudiants
de famílies treballadores... A poc a poc, estudiar es converteix en un privilegi que
només uns pocs es poden permetre.
La LOMQE no només fomenta això, sinó que a més afegeix certs aspectes que
fomenten la segregació i discriminació de l'alumnat. De quina manera? La direcció de
l'IES, elegida per “dedocràcia”, tindrà la potestat de triar quins alumnes entren segons
el seu expedient en general (qualificacions, comportament...). A això, se suma el fet que
el centre d'estudis rebrà finançament en funció dels resultats que els alumnes traguen
a les famoses "revàlides". D'aquesta manera, es crearan centres amb estudiants d'un
menor “rendiment acadèmic” ( normalment estudiants amb menys recursos i
amb problemes a casa) i un menor finançament, els quals quedaran com a centres
"gueto".
D'altra banda, hi haurà instituts “d'excel·lència" on anirà una elit privilegiada, fent-se cada vegada més visible la diferència entre els dos tipus d’educació. Altres reformes que contempla la LOMQE són que es tornarà a finançar els instituts privats que separen per sexes a l'alumnat; que assignatures “secundàries” (per no estar relacionades per un benefici econòmic per a ells) com a filosofia, música, plàstica o història estaran a la vora de desaparèixer, i que es fomentaran els valors de la competitivitat, el “emprendidurisme” i “l’espanyolisme”.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada